Osiem działań stosowanych podczas konfliktów

Konflikty to nieodłączny element naszego życia. Rodzice konfliktują się z dziećmi, dzieci z rodzicami, pracownicy z przełożonymi, klienci z działem serwisu, policjanci ze złodziejami. Konflikt ze swej natury nie jest czymś negatywnym. Jest to po prostu informacja, że twoje zachowania, słowa, postawy nie spotykają się z natychmiastową akceptacją drugiej osoby.

Mit bodźca, czyli jak skłaniać ludzi, by robili to, o co prosisz

Często chcemy, by druga osoba zrobiła coś dla nas „na szybko”. Nie chodzi tutaj o sytuację konfliktową, gdy ona chce czegoś zupełnie przeciwnego niż ja. Chodzi o zwykłe przebicie się przez standardowe uniki w stylu: „nie chce mi się”, „ale po co zawracasz mi głowę” czy „przecież pomagałem ci wczoraj”.

Strefa wpływu niweluje stres

W życiu przejmujemy się wieloma rzeczami: korkami na drogach, efektem cieplarnianym, życiem celebrytów, zdrowiem naszego dziecka, wynikiem wydarzenia sportowego. To naturalne, ponieważ jesteśmy ludźmi i odczuwamy swoje wzajemne emocje.

Sportowcy osiągający sukcesy podobne do lekarzy?

Porównanie sportowca do lekarza na pierwszy rzut oka nie ma wielkiego sensu. Celem sportowca jest zwycięstwo, rywalizacja z innymi, bicie rekordów, a także budowanie i utrzymanie wizerunku publicznego w mediach. Praca lekarzy polega bardziej na rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, perfekcyjnym wykonywaniu zabiegów, zapewnianiu pacjentom opieki na najwyższym poziomie. Najczęściej też nie gonią oni za obecnością w mediach masowych.
 

Wszechstronny rozwój: trzy pytania na podsumowanie tygodnia pracy

Czy masz poczucie, że dni i tygodnie zlewają się ze sobą? Że gdyby nie przerzucanie kartek w kalendarzu – zakładając, że korzystasz z papierowego kalendarza biurowego – twoja praca przypominałaby jeden męczący i właściwie niezmienny wysiłek?
Jeśli tak, to powodem takiego odczucia jest niedostateczny wkład emocjonalny w budowanie środowiska pracy.

Skuteczna pomoc innym dzięki szczypcie egoizmu

Rozwiązanie dylematu pomocy i ominięcie pułapki uzależnienia od pomocy polega na udzielaniu jej pod ściśle określonymi warunkami. Często w pomocy liczy się nie tylko sam gest, ale też atmosfera, środowisko, otoczenie, sposób jej udzielania.

Public Relations w medycynie

Reklama i PR są podstawą strategii komunikacji z otoczeniem. Wobec specyfiki funkcjonowania placówek medycznych na rynku oraz ograniczeń nałożonych przez ustawodawcę w dużo większym stopniu w tej strategii powinny być wykorzystane dostępne narzędzia związane z Public Relations.

Jak nauczyć się optymizmu?

Optymizmu można się nauczyć. Nie jesteśmy skazani na tkwienie w pesymizmie, nawet jeśli nie jesteśmy urodzonymi optymistami. Jak można zmienić swój sposób wyjaśniania, aby lepiej radzić sobie z problemami?

Reklama w medycynie

W Polsce obowiązuje zakaz reklamy świadczeń zdrowotnych (zgodnie z Ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej – Dz.U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654) przez podmioty wykonujące działalność leczniczą. Oznacza to, że w świetle obowiązującego prawa lekarze oraz placówki służby zdrowia mogą informować o zakresie i rodzaju świadczonych usług pod warunkiem, że przekaz informacji nie ma cech reklamy.

Co lekarz powinien wiedzieć o marketingu?

Można zadać sobie pytanie – po co w ogóle lekarzowi wiedza z zakresu marketingu? Wydaje się, że w codziennej praktyce lekarskiej nie jest mu do niczego potrzebna. Nic bardziej mylnego. Oto krótki, praktyczny kurs marketingu w medycynie.