Osiem działań stosowanych podczas konfliktów

Konflikty to nieodłączny element naszego życia. Rodzice konfliktują się z dziećmi, dzieci z rodzicami, pracownicy z przełożonymi, klienci z działem serwisu, policjanci ze złodziejami. Konflikt ze swej natury nie jest czymś negatywnym. Jest to po prostu informacja, że twoje zachowania, słowa, postawy nie spotykają się z natychmiastową akceptacją drugiej osoby.

Mit bodźca, czyli jak skłaniać ludzi, by robili to, o co prosisz

Często chcemy, by druga osoba zrobiła coś dla nas „na szybko”. Nie chodzi tutaj o sytuację konfliktową, gdy ona chce czegoś zupełnie przeciwnego niż ja. Chodzi o zwykłe przebicie się przez standardowe uniki w stylu: „nie chce mi się”, „ale po co zawracasz mi głowę” czy „przecież pomagałem ci wczoraj”.

Sportowcy osiągający sukcesy podobne do lekarzy?

Porównanie sportowca do lekarza na pierwszy rzut oka nie ma wielkiego sensu. Celem sportowca jest zwycięstwo, rywalizacja z innymi, bicie rekordów, a także budowanie i utrzymanie wizerunku publicznego w mediach. Praca lekarzy polega bardziej na rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, perfekcyjnym wykonywaniu zabiegów, zapewnianiu pacjentom opieki na najwyższym poziomie. Najczęściej też nie gonią oni za obecnością w mediach masowych.
 

Strefa wpływu niweluje stres

W życiu przejmujemy się wieloma rzeczami: korkami na drogach, efektem cieplarnianym, życiem celebrytów, zdrowiem naszego dziecka, wynikiem wydarzenia sportowego. To naturalne, ponieważ jesteśmy ludźmi i odczuwamy swoje wzajemne emocje.

Wszechstronny rozwój: trzy pytania na podsumowanie tygodnia pracy

Czy masz poczucie, że dni i tygodnie zlewają się ze sobą? Że gdyby nie przerzucanie kartek w kalendarzu – zakładając, że korzystasz z papierowego kalendarza biurowego – twoja praca przypominałaby jeden męczący i właściwie niezmienny wysiłek?
Jeśli tak, to powodem takiego odczucia jest niedostateczny wkład emocjonalny w budowanie środowiska pracy.

Skuteczna pomoc innym dzięki szczypcie egoizmu

Rozwiązanie dylematu pomocy i ominięcie pułapki uzależnienia od pomocy polega na udzielaniu jej pod ściśle określonymi warunkami. Często w pomocy liczy się nie tylko sam gest, ale też atmosfera, środowisko, otoczenie, sposób jej udzielania.

Public Relations w medycynie

Reklama i PR są podstawą strategii komunikacji z otoczeniem. Wobec specyfiki funkcjonowania placówek medycznych na rynku oraz ograniczeń nałożonych przez ustawodawcę w dużo większym stopniu w tej strategii powinny być wykorzystane dostępne narzędzia związane z Public Relations.

Jak nauczyć się optymizmu?

Optymizmu można się nauczyć. Nie jesteśmy skazani na tkwienie w pesymizmie, nawet jeśli nie jesteśmy urodzonymi optymistami. Jak można zmienić swój sposób wyjaśniania, aby lepiej radzić sobie z problemami?

Reklama w medycynie

W Polsce obowiązuje zakaz reklamy świadczeń zdrowotnych (zgodnie z Ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej – Dz.U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654) przez podmioty wykonujące działalność leczniczą. Oznacza to, że w świetle obowiązującego prawa lekarze oraz placówki służby zdrowia mogą informować o zakresie i rodzaju świadczonych usług pod warunkiem, że przekaz informacji nie ma cech reklamy.

Co lekarz powinien wiedzieć o marketingu?

Można zadać sobie pytanie – po co w ogóle lekarzowi wiedza z zakresu marketingu? Wydaje się, że w codziennej praktyce lekarskiej nie jest mu do niczego potrzebna. Nic bardziej mylnego. Oto krótki, praktyczny kurs marketingu w medycynie.