Osiem działań stosowanych podczas konfliktów

Konflikty to nieodłączny element naszego życia. Rodzice konfliktują się z dziećmi, dzieci z rodzicami, pracownicy z przełożonymi, klienci z działem serwisu, policjanci ze złodziejami. Konflikt ze swej natury nie jest czymś negatywnym. Jest to po prostu informacja, że twoje zachowania, słowa, postawy nie spotykają się z natychmiastową akceptacją drugiej osoby.

Mit bodźca, czyli jak skłaniać ludzi, by robili to, o co prosisz

Często chcemy, by druga osoba zrobiła coś dla nas „na szybko”. Nie chodzi tutaj o sytuację konfliktową, gdy ona chce czegoś zupełnie przeciwnego niż ja. Chodzi o zwykłe przebicie się przez standardowe uniki w stylu: „nie chce mi się”, „ale po co zawracasz mi głowę” czy „przecież pomagałem ci wczoraj”.

Strefa wpływu niweluje stres

W życiu przejmujemy się wieloma rzeczami: korkami na drogach, efektem cieplarnianym, życiem celebrytów, zdrowiem naszego dziecka, wynikiem wydarzenia sportowego. To naturalne, ponieważ jesteśmy ludźmi i odczuwamy swoje wzajemne emocje.

Skuteczna pomoc innym dzięki szczypcie egoizmu

Rozwiązanie dylematu pomocy i ominięcie pułapki uzależnienia od pomocy polega na udzielaniu jej pod ściśle określonymi warunkami. Często w pomocy liczy się nie tylko sam gest, ale też atmosfera, środowisko, otoczenie, sposób jej udzielania.

Jak nauczyć się optymizmu?

Optymizmu można się nauczyć. Nie jesteśmy skazani na tkwienie w pesymizmie, nawet jeśli nie jesteśmy urodzonymi optymistami. Jak można zmienić swój sposób wyjaśniania, aby lepiej radzić sobie z problemami?